Seringgit je ?! Alahai

Assalamualaikum ♥

Ohok ohok hok hok tuih ! Lama sudah menyepi , kini dahku kembali . Macam macam dah berubah , dulu kurus sekarang gemuk , dulu cerah sekarang legam , dulu ada kerajaan sekarang dah bubar , dulu kak Ton tak comel sekarang comel pastu pemes pulak mengalahkan Jessie J . Hiperbola :3

Dulu bagi seringgit buat belanja dah cukup buat aku happy senyum dari telinga kanan pusing ke telinga kanan balik . Nampak tak betapa bahagianya , sekarang ni kalau ayah aku bagi seringgit , fikir namblas kali "Makan nasik dengan sambal je lepas , nak beli telur goyang (separuh masak) dah tak lepas (T_T)" Memang nafsu dan poket selalu tak sehaluan , ciss .

Dulu , masa sekolah rendah lah kan , 2001 sampai 2006 . Duit belanja tujuhposen je , kalau ayah extra-baik-hati dia kasik seringgit . Dulu , segala speasis nasik , mee , bihun dan kejadah sekalian only limaposen . HA ! gempaknya weh ! Sekarang mana nak dapat sepinggan limaposen tuh . Dah la limaposen , cukup mengenyangkan perut lagi . 1+1 = Gwiyomi ! Hakhak . Tetiba je -_-

Tapi setakat ni , ayah aku belum lagi lah bagi duit belanja seringgit . Haha . minimum tiga hengget selalunya . Cukup lah melampiaskan nafsu aku kat nasik goreng mak cik kantin tu . Kuikui .

Motif sebenar: Harga barang naik seiring dengan kenaikan umur aku . Miahaha!



1 comment:

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

 
This blog Officially belongs to Ieqa Halim|Do not copy|Do come again dear blogger