Mak ! percayalah , ika boleh kerja !

♥ Assalamualaikum ♥

Hai my dear silent readers , tak kisahlah and silent atau tidak . Mari baca entry berbaur memberontak ini . Err ==" 

Actually , sudah sekian lama dahku pendam hasrat ini . Sudah lamaaaaaaaaaaaaaaa !   Hoh ! Tapi apakan daya , bonda tak mengizinkan . Time pujuk membodek buat muka duck face kenkonon kiut nak pengsan , macam macam jaminan aku bagi , supaya ibu mengizinkan aku kerja . Since lepas SPM lagi aku mintak , tapi jawapan tetap sama weh ! sama ! 

Tak boleh ! Kau tahu tak bahaya , kalau boss marah kau macam mana ? Lagipun sapa nak hantar kau pergi kerja ? Alaa duduk rumah jelah tolong ibu :') Nanti ibu bagi upah . 

Berapa ? berapa ? ika nak beli handphone , ehek . Touch screen kalau boleh , asyik tekan button tak syiok ah ibu . Ehek .

RM50 sebulan , okay ? :)

Err , hihi yelah T_T

Tak berdaya nak melawan takdir lagi , hewhew . So , apa bila dah besar sikit menjangkau sweet lapan belas ini *sweet lah sangat . Aku mencuba lagi , mana tahu , bila dah besar sikit ni ibu akan izinkan aku bekerja . Aku nak ada duit sendiri , nak shopping . Haha ! Kay alasan sengal -..- aku memang suka betul shopping , cuma aku takde duit . Susah betul :'( sedih tau , nak beli macam macam , tapi hanya mampu tengok dari jauh dengan perasaan sedih nak koma .

Aku suka sangat terpesong jauh . Haha . Okay , so aku dah pun tanya . Jeng jeng jeng ! jawapan dia . .

TAK BOLEH , BAIK DUDUK RUMAH TOLONG IBU JAGA BUDAK BUDAK NIH , OKAY ? 

Haha , penyayang betul ibu aku . Actually , takdelah marah sangat pun bila ibu tak bagi kerja sebab ibu cakap

Tak payah lah kerja , tolong ibu je kat rumah . Lagipun , ibu dengan ayah mampu lagi nak tanggung kau . Keperluan kau , ibu dengan ayah mampu lagi tanggung , tapi kehendak memang tak lah . Hee 

Lebih kurang begitu lah ucapan beliau , membuatkan aku rasa "ohmaigod suweetnya bonda patik" :') So , sesiapa yang lepas SPM emak emak tak bagi kerja tu jangan lah berasa geram kerana emak dan ayah sangat sayang and risau pasal anak dia . Yang bagi kerja tu , bukan emak bapak tak sayang , itu kerana mereka percaya dan yakin anda pandai berdikari . Jadi anak manja pun best apa , haha . Biarlah orang cakap "anak mak" memang pun , memang kita anak emak kita kan kan :')

Thanx for reading readers ;)

No comments:

 
This blog Officially belongs to Ieqa Halim|Do not copy|Do come again dear blogger