Wonderland !

♥ Assalamualaikum ♥

Ha ha ha ! Gelak eksaited . 25 November 2012 yang lepaih aku pergi mencampakkan diri dan rakan rakan ke Wonderland . Sebelum pergi tu , memang wondering sangat apa kejadahlah rupa Wonderland tu . Even aku ni oghang Melaka , namun apakan daya aku tak pernah pergi Wonderland tu . Haha . Aku tahu korang kesian , tapi tak payah lah gelak -..- 

Jadi , aku sangatlah berbangga nak tunjuk apa yang ada kat Wonderland tu . Haha , yelahh sebab haritu aku dah pergi , korang belum lagi *takbur sangat :p

sila kelik atau ketuk atau apa sahaja untuk tumbesaran maksimum
Sesampainya kami disana , kami dah pulun ambil gambar macam orang Korea datang Malaysia . Oh , kami disini adalah Ejan , Shkiyn , Hajar , Lyana dan aku . 5 orang pun dah cukup membahagiakan hari hariku , inikan pula dengan rakan sekelas dan kekanda tersayang , maka cerialah aku ! Over sangat , baling lah apa apa objek kat aku kalau perlu *laptop korang jugak mangsanya , gahgah!


Kami juga sempat menyempatkan diri untuk bergambar dengan makhluk diatas , monyet yang kacak . Aumm ! Tapi tak tahulah apa rupa manusia didalamnya . Hee . Ouh , rakanku iaitu Lyana lebih suka berwajah Spiderman . Harap maklum . gahgahgah !


First of all , ha sempat aku berspeaking London just now . Aku naik benda alah warna biru belang belang tu . Eh tak hebatlah kalau main gelongsor biru plain tu , haha . Cakap penuh dengan riak dan takabbur , padahal aku yang menggigil tubuh badan tatkala dipaksa main benda tu -..-


Then kitorang naik benda kuning merah ni , haa syiok jugak . Akan tetapi , ruangnya yang luas membuatkan kami rasa nak melayang . Haha . Tapi jangan risau , ianya selamat . Yakinlahh . Hewhew , marilah ke Melaka Bandaraya Bersejarah . Pasti tidak rugi . Okay kerajaan Melaka tak bayar pun suruh kau cakap macam tu -..-

 

Okay this one , time kawan kawan aku ajak . Bila aku tengok jea benda ni terus rasa "haa kalau yang berpusing pusing tu best , yang ni mesti biasa je , tak menakutkan" . Dan , sangkaan aku betul betul terpesong jauh . Even bentuk dia macam U je , tak S yang macam sebelum ni aku naik . Tapi ianya betul betul menakutkan . seriously , kalau aku tahu benda tu gila kentang menakutkan macam tu , aku harap aku pengsan masa pelampung turun gelongsor tu . Time tu tuhan je tahu macam mana perasaan gayat aku , habis darah semua rasa macam hilang . Nak menjerit pun macam dah takde halkum . Brr .


Finally landing dengan berjaya dan selamat . Mampu lagi ukir senyuman , padahal jantung dah vibrate macam nak melompat keluar . Kesian sangat kat diri sendiri tau . uhukuhuks T_T


And then naik benda ni pulak , bermati matian aku tolak pelawaan kawan aku . Tapi akhirnya aku terima jugak , haha . Dan jeng jeng jeng , aku dah tersangkut pada awal awal perlumbaan . Okay fine , dah lah benda tu kena meniarap , demm . Malu wooo . Pastu , aku dah lepas , melucur laju gitu sambil senyum bangga . But , demm sekali lagi ! Aku tersangkut kat bukit yang tinggi tu pulak , nampak kan ? Menyebabkan ibu jari mengalami kecederaan yang parah -..- *parah lah sangat . End of story , aku selamat sampai ke garisan penamat tanpa masuk ke dalam kolam . Haha . Malu lagi sekali :')


Bergambar tatkala menunggu giliran naik gelongsor yang besar macam donut . Haha . Gambar lupa nak amek . Haihh . Tapi takpe , aku baru je rembat google gambar dia . Macam lubang jamban giteww . Kehkeh . 


Jari dah ready tetapi muka melihat sesuatu , adakah melihat Aaron Aziz ? Atau Kekanda ? Ataupun Pak Seman ? Biarlah tuan empunya badan yang menjawabnya . Hewhew .

*ni lah dia benda alah tu , semua gelongsor aku tak tahu nama :p

*Gaya gaya COOL retiss pelampung , gahh ! :p
Setelah penat mengharungi onak duri dan ranjau . Pergh ! Naik gelongsor tinggi tinggi tau , satu penghargaan buat diriku yang tak adventure ni . Haha . So kitorang pun melegakan otot otot di kolam untuk kanak kanak . Eh , boleh jea . Asal pulak tak boleh ! 18 tahun pun kategori kanak kanak jugak . Alaa , tapi takde lah kanak kanak sangat pun kolam dia , kira macam kolam para remaja lah jugak . Hee :')


After main gelongsor yang gelap gelita macam batang paip , hewhew . Tapi syiok ah even pun tersangkut kat dalam tu , bila keluar berderet jea . Bak kata sahabat sahabat aku "keluarga bahagia" , kehkeh . Whatever .
*muka terkejut anak anak UiTM Jengka :p
*actually aku tengah tiup tudung , takde niat nak buat muka untuk haters . Hikhokk :p

Okay , so gambar last aku letak gambar budak nih , kihkih . Kawan Shkiyn . So , best lah pergi sana plus jumpa kawan baru Ejan dengan Hajar . Auch! Sweet memory , tamo lupa tamo lupa . hihiks . Thanx for reading , babai dear :D

3 comments:

lyana kamal said...

Ngahahahhaa! spiderman masih boleh diterima logik akal.. part katun lagi sekoqq tah hapee nama beliau aku tak ingat tu taklehhh blaaa bhaii :D btw! osemmm trip, aku sayang epa! aku suka gamboo gelongsor donut tu ;)

suhaina laui. said...

dec akak g sane ;)

Adinda Keyboard said...

Lyana : haha , chibi maruko chan ! aku sayang epa juga . rembat google :p

suhaina : wahh , jom jumpa :DD

 
This blog Officially belongs to Ieqa Halim|Do not copy|Do come again dear blogger