Segmen Kancil8349 : Kartun Animasi Yang Paling Korang Suka



Nak join segmen lagi ! ^_________^ *eksaited neh .

Kartun animasi apa yang aku gila gilakan sangat dulu ? Nak tahu ?
ini dia jeng jeng jeng ! DORAEMON !


Aku minat cerita neh since umur aku 4 tahun , memang menggilainya teramat sangat lahh ! Ibu yang memperkenalkan animasi gebu neh kat aku . Tiap tiap hari dia pasang tape yang besa gedabak tuh . 

Karakter yang paling aku minat ialah DORAEMON lahh . Hero abad ke 22 tuh , sebab musababnya ialah dia robot kucing yang comel ! Then sebab suara dia yang memikat hati *bangga orang yang dubbing suara diakan :D
Then lagi , dia ada macam macam dalam poket cenonet dia tuh , and the most most aku suka sangat lahh sebab dia ada "Pintu Suka Hati" , boleh pergi mana mana dengan suka hatinya . Kalau aku dapat pintu tuh , senang lahh nak ponteng sekolah kan . Haha ! acah je , aku baik lahh :D

Konklusinya , aku suka Doraemon dulu , kini dan selamanya .



Lagi satu animasi yang aku suka .


SAILORMOON !

Usagi Tsukino neh aku suka sangat sebab , dia hebat ! ada kuasa ! Boleh tukar tukar ! Whooshh ! seronok tuhh ! *tanda seru menunjukkan aku teruja sekali menaip . Usagi neh ada pakwe yang agak cool lahh . Segak bergaya nama dia Momoru Chiba . Aku suka Usagi neh jugak sebab dia cute woo ! Err yang lain pun cute jugak ! *takut kena tembak dengan kawan dia ><

Dulu dulu kalau cerita neh mula jeh , mesti aku berlari lari duduk depan televisyen 90an tuh , lepas tuh nyanyi sama sama dan menari sambil membayangkan diri neh Usagi Tsukino . =,="
Sekarang neh jarang nak jumpa cerita neh kat televisyen 2011 aku tuh , so kadang kadang kalau ada waktu terluang dan terbuang , aku tengok lahh vcd Sailorman Sailormoon aku yang lama lama , layan ~

P/S : Aku memang suka tengok anime khayalan yang tak tercapai di akalmu :D

Harap Encik Kancil faham dengan segala bebelan Cik Chilleos neh ^^"

9 comments:

Kancil 8349 said...

wah....ramainya peminat musang biru nie...hehehe...ndak mengapa...terima kasih kerana sudi menyertai segmen Kancil

♥ Chilleos Tercomel ♥ said...

hehe , sama sama encik kancil :)

iMBobo said...

doraemon katun kesukaan ramai :)

ANISA said...

sailormoon...hehehehe
suka jugak...
"dengan kuasa bulan akan menghukum mu"

♥ Chilleos Tercomel ♥ said...

yeah ! yeah encik IMBobo , doraemon kan comel :D

Anisa : Hehe . hebakk kan :D

Kancil 8349 said...

jom datang ke blog Kancil...

http://kancil8349.blogspot.com/2011/10/bukan-musang-biru-tapi-kucing-biru.html

♥ Chilleos Tercomel ♥ said...

hehe :D

maszull said...

assalamualaikum ...mmg seronok kalau dpt tengok katun2 ni semuakn...:)

♥ Chilleos Tercomel ♥ said...

yepp ! seronok sangat ! :D

 
This blog Officially belongs to Ieqa Halim|Do not copy|Do come again dear blogger