Lambatnya nak loading blog awak !


Hello hello para readers yang aku kurang kenal ! Nanti kita kenal kenal lahh ye , add kat facebook AKU ye .
Hehe . Lepas tuh like PAGE neh pulak . Baru buad page neh , dan tak tahu apa nak buad .

Okay , kembali mengarut . Seronok lahh tengok blog aku neh senang loading *takbur serta riak sungguh*
Bukan apa , ada sesetengah blog tuh , sangat sangatlahh lambat loading , kejadian neh terjadi tatkala aku semakin aktif join segmen sana sini situ sinun . Aku neh dah lahh tak rajin nak terjah terjah blog orang , bukan sombong ! BUKAN ! Aku cuma tak berkesempatan . Hehe , so untuk menabur bakti , aku pun follow lahh balik mereka mereka yang telah sediakala follow aku . 

Ada yang okayy tuh bagus lahh , blog yang kemas , teratur , comel , dan yang paling penting aku tak payah tunggu lama lama untuk blog tuh menyediakan widgets yang tuan dia letak . 
Tapi ada sesetengah , lambat sangat loading dia , sehinggakan aku hanya mampu cari button FOLLOW tanpa berjalan jalan dalam blog dia . 

Seharusnya dan sepatutnya dia tahu dengan widget yang melampau lampau banyaknya akan menyebabkan tahap ke'loading'an blog dia akan menjadi tersangat sangat lahh lambat atau bahasa lain LEMBAB .

Para blogger lain pasti berasa kesal dan kecewa *eceh poyo* 
Betul tak ? betul tak ? Haa ramai yang mengangguk kepala sambil berkata di dalam hati 
"Betul ! penat tau nak tunggu ! Lambat sangat I tutup blog dia terus !"
*sebenarnya itu kata kata aku , kata korang aku tak tahu lah :p*

Jadi pesanan aku untuk masyarakat blogger 
"Kurangkan widget blog anda , tingkatkan prestasi blog anda!"
Byebye 

Fikiran melayang sejenak : Penat lahh tunggu beliau dinner dengan keluarga beliau , rindu neh :(

2 comments:

Ezzattie said...

blog aku takde widget langsung dan aku bangga itu. hahahaha

♥ Chilleos Tercomel ♥ said...

haha bagus lahh ! :D

 
This blog Officially belongs to Ieqa Halim|Do not copy|Do come again dear blogger