Memori terkurung seminggu

Hehoih korang ! Assalamualaikum , hari tuh Hari Raya kan ? So , macam para bloggers yang lain , aku jugak akan post entry pasal hari raya . Raya tahun neh seronok suam suam jeh la , sebab minggu depan dah TRIAL . Wuu ! TAKNAK ! Hm , duit raya . . ada la dalam seratus lebih . Ngee ~ sebab aku dah tak pergi raya macam budak budak lagi , selalu nye jalan dengan adik and pergi setiap rumah yang kitorang nampak . HOHO ! Tapi tahun neh malu sikit la , so ikut parents jeh . OKAY LAHH KAN ? :D

Rumah terbuka ? Banyak sangat , tapi tak pergi sebab aku duduk kat Pahang tuh seminggu ! hoihoi teman nenek dengan atok . HEHE :D Cucu yang baik kan kan ? ngahaaa ~

Okayy jom ke tajuk utama , bak kata kawan terbaik aku "seminggu at phang gler xde story" 


So , memey banyak ar ceritera aku . Rasa nak buat berjilid jilid blog . HAHA (Melampau) . 



1 Syawal 
Pagi pagi lagi aku dah bangun tengok dunia . Mandi sunat hari raya . Pakai baju raya . Salam ibu , ayah , adik , nenek , atuk dan sepupu sepupu semua . Then melantak ketupat dengan rendang nenek aku . Tibai pulak Bihun sup nenek aku buat . PERGH ! Indahnya dunia :D Err , pastu text suami aku mintak maaf . Ngehee . Perut dah kenyang , aku pun duduk kat sofa sambil menyanyi lagu raya . 


Lepas ayah dan segala gala manusia balik dari Sembahyang raya . Kitorang pergi rumah Mak ngah belah ayah . Nak salam salam and mintak maaf dari nenek belah ayah pulak . Then ingat nak pergi kubur , ziarah pusara kakak aku RABIATUL ADAWIYAH tapi , ramai orang pulak . Sesak . So , doa kan dia dalam hati jela , okay jugak kan :D


Then ikut ayah beraya rumah kawan kawan dia . Hoh semua tua tua , HAHA . Aku kan balik rumah nenek aku kat Felda Keratong , so wajib la orang orang kat sana sebaya nenek and atuk aku . Syiok woo , pergi rumah atuk atuk yang tak serah Felda , dapat 5 hengget sorang duit raya . Kaya kaya ! HAHA . Atuk aku bagi semua cucu sorang 50hengget , Kaya kaya ! Senang cerita raya tahun neh best ! tapi aku tak dapat nak menghayati betul betul sebab asyik terfikir pasal TRIAL . Hantu betul lah !


2 Syawal
Aku tak ingat la aku buat apa masa raya kedua neh . Aku rasa aku duduk rumah ja , kawan kawan and saudara saudara nenek aku datang . Aku penyambut tetamu je ! HAHA !


3 Syawal
Hah , raya ketiga kitorang pergi beraya . Syiok jugak . Pergi Felda Selancar 3 . Tak jauh mana pun , tapi okay la buat cuci cuci mata . :D Rasanya tuh jela akiviti yang best , hari hari lain aku just duduk melanguk dalam bilik sambil main PHOTOSCAPE aku neh . Haha , edit edit dan edit .

Pix Pix !








Sekian ~











No comments:

 
This blog Officially belongs to Ieqa Halim|Do not copy|Do come again dear blogger