Wanted !

Assalamualaikum ! hehe , hari neh hari Ahad . Macam biase lahh kan , hari ahad aku pergi tusyen . Tapi hari neh lain sikit sebab kitorang PONTENG . Huh ?! WTF to me . Sebenarnye dah biase dahh buad kerje bangang tuh , cume hari neh yang ganjil nye kitorang KANTOI dengan mak Effa . Walaweyh ! Sumpah cuak ! 



Kitorang tersangat lahh takut , sebab takut mak Effa bagitawu mak kitorang . Kitorang ponteng bertiga , Effa , Aku , Lana . Naik motor . Vroomm ! Actually , kitorang tade niat pun nak ponteng , lagipun SPM nak dekat kan , tapi tibe tibe , rakan kami nak pergi ke tandas , so kami memilih untuk pergi ke tandas Melaka Mall , bajet malas nak pegi tandas awam kat Petronas . Hm , kalau dah ke Melaka Mall tuh ape lagi , sangkut la pulak ke Jusco , tapi awal sangat kitorang datang , 9.30 pagi . Orang baru nak bukak kedai , cume ade staff staff sahaja . Guard bertanye , semase di escalator 

"ehh , adik semue nak pegi mane neh ?" 
"haa ? arr nak jalan jalan jeh . . hehe (gelak kecemasan)"
"ouhh , Parkson belum bukak lagi , tapi kejap lagi bukak la tuh . "
"haa okayy okayy (lege~)"

Hehh , aku ingat dia nak marah kitorang . Ngehngeh . Then kitorang pun menerus kan perjalanan ke Jusco , melalui jejantas kuning tuh . Nak pegi McD , tapi ape nak buad , tak kan nak makan time time puase neh pulak kan . HAHA !


Setelah sampai , kami pun melilau lilau menghabis mase FIZIK , konon nye pukul sebelas straight pergi kelas ADDMATH , tak sangke pulak yang penyakit malas aku dan rakan rakan menjadi jadi . So still melepak dengan perasaan yang happy pada mulanya . Tetapi , tibe tibe kakak Effa menghantar text yang agak mencuak kan bunyik dia . "Angah , kau kat mana ?" . Effa ape lagi , gelabah arr . Laju lagi kitorang jalan nak ke Melaka Mall nak amek motor , aku yang asma neh dah macam nak pitam sebab terpakse berjalan laju . Aku tengok Effa gelabah , aku lagi lahh gelabah . Hayoyo , kakak Effa tak habis habis call , tapi tade satu pun yang Effa angkat . Takod bebb ! 

Mase dah sampai Ayer Molek tuh , pergh ! Terserempak dengan family Effa , diorang pun hon kitorang , panjang woo . Bawak motor laju terus , gelabah beb ! Macam kene kejar polis , gile tak gile laa . Balik tuh , kitorang teman Effa , kot lahh ade yang boleh cover cover Effa dari kene marah , tapi ternyata kami hanye diam kerane ketakutan . Memang tak boleh harap . Jangan kawan dengan aku ! :D Tapi Effa still boleh senyum , hati kering betul . Ngahaha . Aku tawu dia sedih . 

Dahh lahh , aku dahh taubat . Tak nak buad lagi . 



2 comments:

Qhaifa Nur said...

jangan buat lagi...

dah follow jom follow qhaifanurin.blogspot.com

Hana Maru said...

hehe . janji tak buad lagi ! :D okayy nnt kite follow ~

 
This blog Officially belongs to Ieqa Halim|Do not copy|Do come again dear blogger